lokalavdelning för Österåker-Östra Ryds församling, i Stockholms stift

lokalavdelning för Österåker-Östra Ryds församling, i Stockholms stift
Östra Ryds kyrka (fotograf: Jan Olov Sundström)

Sidor

torsdag 24 augusti 2017

Presentation av Göran Enwall

Göran Enwall står som 10:e namn på valsedeln.

Jag har varit  aktiv  inom kyrkan i Österåker Östra Ryd  sedan början av 1990 talet både  inom kyrkofullmäktige och kyrkorådet.

Jag kommer från kyrklig miljö på Gotland. Där har jag haft biskopens i Visby Venia  d.v.s tillstånd att förrätta gudstjänstt,vilket jag gjort i ett flertal kyrkor på norra Gotland. Nu ser jag fram emot att få verka inom det nya Österåkers pastorat med de  möjligheter, som  öppnar sig.där.


Utveckling av gudstjänstlivet är särskilt viktiigt liksom att  behålla konfirmerade ungdomar inom kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar