lokalavdelning för Österåker-Östra Ryds församling, i Stockholms stift

lokalavdelning för Österåker-Östra Ryds församling, i Stockholms stift
Östra Ryds kyrka (fotograf: Jan Olov Sundström)

Sidor

torsdag 24 augusti 2017

Presentation av Gunnar Hallberg

Gunnar Hallberg står som 3:e namn på valsedeln.
Jag är ledamot av kyrkofullmäktige, kyrkorådet och valnämnden. Jag har varit kyrkligt aktivt under tre perioder.

Jag har hela mitt liv varit med i Svenska kyrkan. Jag är döpt och konfirmerad. Jag är 73 år och sedan 44 år gift med min Eva; vi har två utflugna barn. 

Jag har samhällsvetenskaplig examen på högskolenivå. Jag har bott i Åkersberga i 39 år samt har även en bindning till Ljusterö. Under min yrkesaktiva tid har jag arbetat i kommuner, ideell organisation och statligt. Jag har varit ute i arbetslivet från 1960 till 2013 dvs. 53 år. Jag tog studenten på aftonskola. Jag har en väl utvecklad fighting spirit men är likväl ödmjuk inför det kyrkliga uppdraget.

Verksamhet för unga och gamla månar jag om liksom diakonin. Jag vill också att det månas om de kyrkliga högtiderna med psalmsång särskilt av gamla kända psalmer. Vi har i Österåker en musiktradition jag vill att det skall slås vakt om i det nya pastoratet.


Jag efterstävar en kyrka som är omfamnande, samlande och förlåtande. Det skall vara spännande att komma till kyrkan och jag skall efter varje besök uppleva att jag fått något. Kyrkan skall ge stöd i svåra stunder och livskriser men skall ge hjälp och stöd till självhjälp. Varje individ skapar sitt liv varför valrfrihet är viktigt. Kyrkan skall förmedla humanitet, förståelse och förlåtelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar